Jak szybko zdobyć klientów – pozycjonowanie strony: chcesz, aby Twoja witryna zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce Google? Kto by nie chciał! Osoby, które najczęściej szukają określonej usługi lub produktu, wybierają pierwszy wynik i ignorują resztę (oczywiście nie zawsze). Dlatego stosuje się targetowanie na stronie – pozwala to na wysoką pozycję w rankingu. Jeśli chcemy mieć bazę klientów, powinniśmy to wykorzystać.
Każdego miesiąca z Google korzysta około 20 milionów internautów. To ogromna liczba i będzie rosła, ponieważ ludzie nie czytają obecnie ogłoszeń w gazetach i ofert. W internecie mają wszystko, nie trzeba dzwonić i pytać. Poza tym są oceny i recenzje. Możliwe, że czasami korzystasz z tej wyszukiwarki, aby znaleźć coś dla swojego domu lub firmy. Oczywiście możesz zapłacić Google za pokazanie Cię w bloku reklamowym, ale my zajmiemy się ruchem organicznym. Pomyślmy: chcemy znaleźć najlepszego dostawcę węgla w okolicy. Wchodzimy na „węgiel rodos”. Widzieliśmy, kto może nam to dostarczyć. Jednak niektórzy ludzie wolą wpisać „Fuel Rhodes”. Pozycjonowanie serwisu uszereguje nas pod jednym i drugim hasłem.
SEO pozwala również na generowanie ruchu na stronach informacyjnych lub blogu. Z tego powodu jest również używany przez młodych i starszych dziennikarzy, starannie dopasowując słowa kluczowe i jak najdokładniej dopasowując się do oczekiwań wyszukiwarek.
Nietrudno znaleźć wykonawcę, który wie, jak dobrze pozycjonować witrynę. Zwykle pozycjonują swoją ofertę na szczycie Google. Nie jest to jednak regułą, dostosowanie algorytmu nie jest trudne, zwykle jest to przypadek. Pamiętaj, że lokalizatory starają się wyeliminować konkurencję, więc wyszukiwania często się zmieniają.
Co powinniśmy zrobić przed zamówieniem pozycjonowania
Powinniśmy zadbać o to, aby nasze wyglądały jak najbardziej profesjonalnie. Kiedy klient kliknie w pierwszy wynik, będzie chciał zobaczyć coś, co zachęci go do wyboru naszego produktu. Gdybyśmy oszczędzili oprawy, mógłby pomyśleć, że jesteśmy nieprofesjonalni, wyglądać zbyt podejrzliwie i wybrać kogoś innego. Potraktujmy to jako zaproszenie kogoś do domu – przyjemniej jest nas od razu zobaczyć, jeśli mamy ładne meble, czysty pokój. W przypadku dużych galerii działa to tak samo – idziemy tam, gdzie najbardziej kuszą nas piękne ekspozycje i elegancki wystrój. Samo pozycjonowanie może nam bardzo pomóc, ale też sami musimy trochę zapłacić. Jeśli już szukasz kogoś do pozycjonowania, wybierz skuteczną agencję SEO – Pozycjonowanie Szczecin Pozycjonowanie w Polsce to synonim jakości.
Co pozwoliłoby nam dobrze pozycjonować naszą stronę?
Jest to spowodowane wieloma czynnikami. Oczywiście nikt nie wie dokładnie, jak działa dopasowywanie w Google, ale znamy pewne stałe, które pozwalają nam mniej więcej określić preferencje wyświetlania. Po pierwsze, nasze wyszukiwarki uwielbiają systematyczne i powtarzające się treści. Strona, która była przez długi czas zaniedbywana, nie będzie zbyt wysoko na liście priorytetów. Nie podobało się to również klientom – informacje w 2010 roku w formie “newsów” dawały im do myślenia, że firma może już nie istnieć. Po drugie, tekst musi być unikalny i nie może być plagiatem. Nie oznacza to jednak, że powinien je pisać ktoś zupełnie nieobeznany z branżą.
Pewnego dnia klient odwiedza Twoją witrynę i potrzebuje informacji. Gdy zobaczy, że jakość tekstu jest przeciętna, prawdopodobnie nie wróci. Po trzecie, pozycjonowanie strony opiera się na szybkości naszej strony, więc nie możemy wybrać najtańszej sali komputerowej. Po czwarte – i prawie najważniejsze – ważne są słowa kluczowe. Jeśli chcemy sprzedawać węgiel w Łodzi, musimy mieć tekst pasujący do frazy „Łódzki węgiel”. Jednak pisanie podobnych treści nie stanowi problemu dla zaawansowanych specjalistów SEO/SEM, więc nie widzimy sztucznego użycia fraz związanych z li i tekstami związanymi z węglem i Łodzią. Dobrze jest też mieć mobilną wersję swojej strony internetowej – coraz więcej osób korzysta ze smartfonów do wyszukiwania w Google.
Bardzo ważna jest również widoczność naszej strony internetowej. W dobie mediów społecznościowych potrzebny jest fanpage na Facebooku, bo bez niego nie bylibyśmy w stanie utrzymywać kontaktu z naszymi klientami. Możesz także wybrać inne platformy udostępniania wiadomości – Twitter, Instagram, Google+. Kierowanie na strony jest również dobre, gdy ktoś linkuje (tj. wkleja adres) do naszej witryny. Im więcej takich zewnętrznych źródeł, tym większe mamy szanse na pojawienie się na szczycie wyszukiwarek.
Czy można założyć firmę bez pozycjonowania?
Oczywiście, że możesz, ale wiesz, technologia rozwija się skokowo. Nawet bardzo tradycyjne organizacje, takie jak Kościół katolicki, są obecne w Internecie i publikują tam treści. Ludzie spędzają coraz więcej czasu przed ekranami monitorów, robiąc zakupy online, czytając wiadomości, oglądając filmy. Trzeba więc iść z duchem czasu!