Bezpośrednio do klientów – reklama zewnętrzna – bez reklamy, bez biznesu. Produkty i usługi muszą być sprzedawane klientom. Kupujący muszą wiedzieć, że firma X świadczy usługę lub produkuje towar. Reklama jest formą komunikacji między firmami a konsumentami. Przybiera różne formy, w zależności od rodzaju klientów, do których jest kierowana. Reklama otacza konsumentów na każdym kroku: szyldy, billboardy, ulotki, ogłoszenia, wiadomości, telewizja i Internet.
Poza domem klienta
Z reklamami mamy do czynienia od rana. Uruchamiamy internet i widzimy reklamę. Włączyliśmy telewizor i jak zwykle zobaczyliśmy blok reklamowy. To samo dotyczy radia. Wyszliśmy z domu, mijając gigantyczne banery reklamowe. Nawet w komunikacji miejskiej, sklepach, bankach czy placówkach medycznych możemy spotkać reklamy w postaci ulotek, gazet czy plakatów. Reklamy pojawiają się tam, gdzie są widzowie. Szczególnym rodzajem reklamy jest reklama zewnętrzna. Zasadniczo jest to reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta, mająca na celu dotarcie do klientów znajdujących się daleko. Reklama zewnętrzna, wywodząca się z angielskiego „outdoor advertising lub out-of-home advertising”, jest prezentowana na specjalnie zaprojektowanych nośnikach reklamowych, takich jak billboardy, billboardy, słupy ogłoszeniowe, wiaty przystankowe, kioski, billboardy elektroniczne, telebimy itp. . Reklama zewnętrzna https://www.pb-reklama.pl/konstrukcje-i-montaz.html nie jest kierowana do określonych grup wiekowych, branżowych. Jej odbiorcami są przypadkowe osoby bliskie medium reklamowemu.
Najpopularniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej
Z reklamą zewnętrzną spotykamy się niemal wszędzie. Tradycyjną i najpowszechniejszą formą komunikacji marketingowej jest umieszczanie napisów na budynku firmy lub witrynach sklepowych webadruk.pl/produkty/grafika-na-witrynach, reklamujących znak towarowy, komu jest sprzedawany, czyli zachęcających do korzystania z ofert firmy itp. Reklama zewnętrzna, której nie można przegapić to billboardy – billboardy przeznaczone do eksponowania plakatów reklamowych. Istnieją panele ścienne, które są umieszczane na budynkach oraz panele wolnostojące, które są umieszczane wzdłuż ulic lub dróg, najczęściej poza obszarami zabudowanymi. Billboardy są podświetlane, aby były bardziej widoczne w nocy. Popularnym rodzajem reklamy zewnętrznej jest citylight – kaseton reklamowy zawieszany za szkłem, zwykle podświetlany. Występuje głównie na wiatach przystankowych. Działania outdoorowe to głównie mobilne pneumatyczne nośniki reklamy zewnętrznej, tzw. reklama dmuchana. Wielkoformatowe reklamy, umieszczane zwykle na ścianach budynków, stały się wizytówką polskich miast.
Kontrowersje wokół reklamy zewnętrznej
Reklamy bombardują Cię cały czas. Jego zadaniem jest przekonanie odbiorcy do podjęcia decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usługi. Reklama zewnętrzna spotkała się z szeroką krytyką ze strony estetów, ekologów i urbanistów. Wadami reklamy zewnętrznej jest zasłanianie widoku cennych budynków i zabytków. Ten stan jest znany jako wizualne zanieczyszczenie. Jest długotrwały i może powodować zmęczenie reklamą, a nawet agresywną destrukcję nośnika reklamy.
Reklamy na budynkach lub w ich pobliżu są irytujące, ponieważ blokują światło słoneczne. Umieszczanie nośników reklamowych w pobliżu dróg było krytykowane za odwracanie uwagi kierowców i powodowanie wypadków. Reklama świetlna to niepotrzebne zużywanie dużych ilości energii. Do jego produkcji wykorzystywane są środki chemiczne. Kraje europejskie mają własne przepisy dotyczące reklamy zewnętrznej – niektóre zabraniają, niektóre zezwalają w określonych miejscach lub nie ma przepisów zabraniających wyświetlania takich reklam.
Z badań opinii publicznej wynika, że reklamy zewnętrzne, zwłaszcza wielkoformatowe i długookresowe, mają różne odczucia wśród odbiorców – jedni są do nich nastawieni optymistycznie, inni zniesmaczeni. Ludzie mają dość wszechobecnych reklam. W końcu ile razy dziennie można oglądać reklamy na telefonach komórkowych, komputerach, kredytach, galeriach handlowych itp.? Niektóre miasta ograniczają reklamy zewnętrzne w miejscach historycznych lub w centrum miasta.
Efekt reklamy zewnętrznej
Marketerzy nie są zgodni co do skuteczności reklamy zewnętrznej. Część z nich uważa, że możliwość dotarcia do wielu osób dzięki zasięgowi to świetny sposób na komunikację z odbiorcą. Inni twierdzą, że reklamy zewnętrzne docierają do przypadkowych przechodniów, którzy mogą nie być zainteresowani ich treścią. Nie jest skierowana do określonej grupy konsumentów.
Reklama zewnętrzna budzi kontrowersje. Jedno trzeba przyznać – bez względu na nasz stosunek do niego, przekazujemy tę wiadomość codziennie i często nie możemy się powstrzymać, by na nią nie zerkać i zapamiętywać jej treść lub obraz. Reklama zewnętrzna działa poprzez nieoczekiwane oddziaływanie na odbiorcę – co może być słabością lub siłą przekazu.
Webadruk drukarnia cyforwa |
Al. Armii Krajowej 61 |
50-541 Wrocław |
570 240 980 |
www.webadruk.pl |