Wyposażenie sklepu odzieżowego – wybierając wyposażenie sklepu odzieżowego warto zapoznać się z procesem wsparcia sprzedaży, który determinuje sposób sprzedaży towaru. Trzeba zwrócić uwagę na marketing, aby sklep mógł maksymalizować zyski jak najmniejszym kosztem. Odpowiednie wyposażenie sklepu odzieżowego jest jednym z jego przejawów. Prowadzenie takiego sklepu detalicznego wymaga dużych nakładów inwestycyjnych. Ważne jest, aby nie popełniać błędów, jak np. przy doborze mebli w sklepie.
Funkcje wyposażenia sklepów odzieżowych
Główne funkcje wyposażenia sklepów odzieżowych:
- Zaprezentuj ubrania w najbardziej atrakcyjny sposób,
- Upewnij się, że masz dostęp do każdej części garderoby,
- Zachęć klientów do zakupu oferowanych produktów.
Wśród wyposażenia sklepów odzieżowych pierwsze miejsce zajmują manekiny, które mogą sprawić, że przechodnie się odwrócą, zobaczą produkty i dokonają zakupu w sklepie. W końcu manekiny w ubraniach pozwalają spojrzeć na siebie w nowy sposób.
Na drugim miejscu jest lustro. Im więcej luster, tym większa sprzedaż. Ludzie lubią oglądać się ze wszystkich stron, nie tylko w przymierzalni.
Trzecie miejsce w wyposażeniu sklepów odzieżowych to:
- Wieszaki – wieszaki podłogowe.
- Regały handlowe.
- Wieszaki na metalowej półce.
- System pionowy oparty na profilach.
- Wieszak – podłogowa wyspa na ubrania.
Kupowanie odpowiednich półek podłogowych
Wieszaki na ubrania są bardzo ważne, ponieważ pomagają w ekonomicznym przechowywaniu dużych ilości towarów. Dążą do tego wszystkie sklepy odzieżowe, czy to w Warszawie, czy w Brukseli. Przy wyborze wieszaka głównym kryterium jest jakość. Każde urządzenie handlowe musi być solidne i stabilne. Klienci mogą go dotknąć, przechodząc obok wieszaka z ubraniami. Jeśli niestabilne wyposażenie sklepu spadnie, produkt ulegnie zabrudzeniu, a chęć zakupu klienta zniknie.
Główne rodzaje wieszaków/wieszaków
- Metalowa rama jest mocna i niezawodna. Stojaki sprzedażowe mogą być srebrne i pozłacane, białe, czarne.
- Drewniane stojaki są ciężkie, stabilne i przyjazne dla środowiska. Ale z biegiem czasu drewniane ramy mogą się wypaczać lub zmieniać kolor.
- Szklane półki są piękne, ale delikatne i wymagają ciągłej konserwacji.
- Stoisko ekspozycyjne – zwykle ustawiane przy wejściu, podkreślające pożądany produkt pokazany jako pierwszy kupującemu.
- Lustra – Lustra są nieodzowne w przymierzalni i powinny znajdować się w miejscu przymierzania płaszczy. Lustra są statyczne, montowane na kółkach i na ścianie.
- Koszyk jest umieszczony w obszarze kasy. Podczas gdy klienci czekają w kolejce, on będzie miał coś do zrobienia, biorąc pod uwagę wszystkie małe rzeczy, które uzna za konieczne.
- Regały pomagają odpowiednio uporządkować produkty, które nie nadają się do zawieszenia lub nie pasują do innego wyposażenia.
Wyposażenie sklepów odzieżowych ma różne kształty, wysokości i mobilność. Ubrania można umieścić w:
- z przodu. Najbardziej udana opcja dla sklepów odzieżowych.
- bokiem. Coś, co wisi kompaktowo w sklepie.
- spirala okrągła. Świetne rozwiązanie, rzeczy można oglądać za darmo.
Specjaliści twierdzą, że najbardziej udany układ sklepu odzieżowego to układ łączony. Kiedy klienci patrzą na produkt z różnych stron (z przodu i z boku), rodzi się chęć zakupu. Wyposażenie handlowe, wieszaki – wieszaki również powinny mieć różną wysokość.
Największą popularnością cieszą się obecnie półki stojące, uzupełnione półkami. Na tych meblach sklepowych możesz jednocześnie wieszać ubrania na wieszakach i półkach. Takie połączenie wygląda korzystnie. Ciekawą opcją na zwrócenie uwagi na sklep odzieżowy jest wyspa handlowa. Takiej struktury biznesowej trudno uniknąć, co oznacza, że będzie traktowana poważnie. Ten rodzaj mebli nie jest tak ruchomy jak statyw, ale bardziej stabilny i niezawodny.
Wyposażenie sklepu odzieżowego w plik konfiguracyjny
Wśród wyposażenia sklepów odzieżowych znajdują się doskonałe kompaktowe rozwiązania: system wariantów oparty na profilach. Listwy profilowe można łatwo przymocować do ściany. W profile można wstawiać różne akcesoria i tworzyć efektywne przestrzenie handlowe – nadproża, łuki, wsporniki, półki i haki. Wszystko to można przestawiać, co pozwala na zmianę wyglądu sklepu. Wsporniki z mocowaniami do ściany. Najbardziej ekonomiczny wybór wyposażenia sklepu.
Wyposażenie sklepu odzieżowego: cechy i niuanse
Co kupujący chcą zobaczyć w sklepie odzieżowym? Urokliwe wnętrza, manekiny do pokazania strojów, przytulne przymierzalnie i zakamarki do wypoczynku. Czego chce właściciel? Efektywne wykorzystanie każdego centymetra kwadratowego tworzy przestrzeń, która zachęca odwiedzających do zakupów.
Wyposażenie sklepu odzieżowego to pierwszy warunek udanej działalności. Ich wybór i zakup to jeden z najważniejszych etapów otwierania lub reorganizacji powierzchni handlowej. Dzięki niemu w strefie sprzedaży powstaje fantastyczne wnętrze. To także narzędzie sprzedaży. Właściwy dobór mebli sklepowych i innego wyposażenia zapewnia pomyślną dystrybucję odzieży do kupujących. Ważne jest rozmieszczenie towarów w całym obszarze sprzedaży, aby klienci mogli zobaczyć i kupić na przykład to, co sklep chce sprzedać w pierwszej kolejności.