Założenie własnego sklepu internetowego

Możliwość komentowania Założenie własnego sklepu internetowego została wyłączona
Założenie własnego sklepu internetowego

Założenie własnego sklepu internetowego — gdzie jest najlepsze miejsce? Sklepy internetowe to dziś bardzo popularne rozwiązanie. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, a towar zostanie dostarczony bezpośrednio pod drzwi mieszkania lub do punktu odbioru, w którym będzie mógł z niego skorzystać w dogodny dla siebie sposób. Wbrew pozorom założenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne.

Aby jednak odnieść sukces, trzeba mieć produkt wyróżniający się na tle konkurencji lub cieszący się dużym zainteresowaniem konsumentów. Jeśli masz już pomysł na własny biznes, być może zastanawiasz się gdzie i jak uruchomić taki sklep internetowy? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zakładaniu własnego sklepu internetowego, koniecznie przeczytaj poniższe artykuły.

Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego

Zanim zaczniesz myśleć o otwarciu własnego sklepu, ważne jest, aby najpierw zrozumieć wszystkie koszty i zastanowić się, czy możesz sobie na to pozwolić. Chociaż założenie sklepu internetowego nie wymaga dużych nakładów finansowych, koszt może nadal być zbyt wysoki dla Twoich środków. Po pierwsze potrzebny będzie dobry komputer z dostępem do internetu – dzięki niemu sklep będzie działał. Wbrew pozorom w kosztach nie chodzi tylko o otwarcie i utrzymanie sklepu.

Nakłady finansowe są wymagane na:

  • zakup nazwy domen internetowych,
  • grafika, który dostosuje wygląd Twojej strony internetowej,
  • regulaminy przygotowywane przez prawników,
  • profesjonalne zdjęcia sprzedawanych produktów,
  • zakup materiałów do produkcji wyrobów,
  • wynajem ew. komórkę lokatorską,
  • prowadzenia kampanii marketingowych/reklamowych.

Sumując wszystkie powyższe czynności, koszt to około 3000-5000 zł. To nie jest mała kwota, zwłaszcza dla kogoś, kto dopiero zaczyna działalność lub kogoś, kto zajmuje się ręcznie robionymi przedmiotami i właśnie zdecydował się je sprzedać. Dobrze przemyślany sklep z ciekawym i ciekawym asortymentem powinien zacząć zarabiać w ciągu kilku miesięcy od otwarcia. Nie zniechęcaj się po pierwszych kilku tygodniach, ale stopniowo zdobywaj klientów i rozwijaj swój biznes tam, gdzie to możliwe. Początkujący zazwyczaj wybierają gotowe platformy, na których mogą łatwo i szybko rozpocząć działalność. Zobacz, które cieszą się największą popularnością.

Platforma open source

Założenie własnego sklepu internetowego
Założenie własnego sklepu internetowego

Wszystkie platformy eCommerce opierają się na utrzymywaniu katalogów produktów, przetwarzaniu sprzedaży, przyjmowaniu płatności i wysyłaniu e-maili transakcyjnych. Niektóre z nich pozwalają również zdecydować, jak będzie wyglądać Twoja strona. Opierając się na naszych założeniach biznesowych, powinniśmy wybrać taką platformę. Najpopularniejsze to platformy open source i platformy subskrypcyjne. Open source to strony takie jak WooCommerce, PrestaShop czy Magento. Ten typ sklepu musi być zainstalowany na twoim własnym serwerze – więc całkowicie go posiadasz.

Platformy te są stale rozwijane i modyfikowane, aby wspierać przyszłe zmiany. Darmowe oprogramowanie sklepu jest opcją, ale często wymaga zakupu płatnych dodatków rozszerzających jego funkcjonalność. To rozwiązania, które nie są typowo stosowane w sklepach abonamentowych – opracowane przez jedną firmę. Czy sklepy open source są odpowiednie dla wszystkich? Jeśli planujesz założyć własny sklep internetowy, powinieneś skorzystać z tej platformy, jeśli:

  • Jesteś osobą, która chce prowadzić własny, niezależny sklep,
  • Znasz podstawy lub średniozaawansowany poziom e-commerce,
  • Planujesz ekspansję swojej firmy na rynki zagraniczne,
  • Oczekujesz, że Twój biznes będzie się dynamicznie rozwijał.

Platforma subskrypcyjna

Drugim najczęściej wybieranym typem platformy jest platforma subskrypcyjna taka jak: Shoper, Shoplo, czy Shopify. W przeciwieństwie do open source, nie trzeba ich instalować na własnym serwerze. Za ich prowadzenie pobierana jest miesięczna opłata abonamentowa – ale nie jesteś właścicielem sklepu. Sklepy tego typu zwykle nie wymagają instalowania żadnych dodatków, ponieważ od samego początku zawierają odpowiedni zestaw funkcji i interakcji.

Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego nie wymaga hostingu, instalacji systemu, aktualizacji, tworzenia kopii zapasowych, instalacji wtyczek czy rozszerzeń systemowych. Jedynym obowiązkiem jest opłacanie miesięcznego abonamentu w wysokości od 50 zł do 300 zł miesięcznie za kilka produktów – 600-3600 zł rocznie netto. Kto powinien korzystać z tego typu platformy? Powinieneś skorzystać z platformy subskrypcyjnej, jeśli:

  • Jesteś początkujący i nie znasz zasad e-commerce,
  • Nie masz wystarczającego budżetu na rozpoczęcie działalności,
  • Chcesz, aby Twój usługodawca był odpowiedzialny za wszelkie kwestie bezpieczeństwa i inne kwestie techniczne związane z prowadzeniem Twojego sklepu.